יום ראשון, 27 בספטמבר 2015

יש לכם שאלה,תשאלו את מיכל!!!

מיכל דליות הלוא היא סופר נני הישראלית,אליה ניחשפנו לראשונה בסדרה סופר נני.

כאמא לילדים גם אני נתקפת לפעמים שאלות וכעס ולא תמיד יש לי עם מי להתייעץ וגם אם התייעצתי ,לא תמיד זה מישהו מהתחום ולכן אני מתייחסת לעיצה בערבון מוגבל!!!!!

הרבה פעמים כשצפיתי בסדרה סופר נני הייתי חושבת בקול רם ,חבל שאין לה ספר למיכל עם עיצות חשובות,

מסתבר שמיכלי שמעה את הגיגי ועובדה הוציאה ספר בו ריכזה 293 שאלות של הורים בכמה תחומים ונתנה את תשובותיה המפורטות הכוללות המחשה ודוגמאות.

בכיפור האחרון ,התחלתי לקרוא את הספר,ועם חלק מהשאלות הזדהתי (אבל הסקתי מתוך השאלות שכמה שלפעמים אני כועסת על הילדים שלי,הם זהב,נופת צופים!!!!).

קראתי בשקיקה חלק מהנושאים (יש עשרה שערים) וגם שם בררתי לפי השאלות שעניינו אותי .

הספר כתוב בצורה נכונה ואפילו חלוקת הנושאים מעולה ,הוא מחולק לפי שלבי גיל ,כל גיל ו"הבעיות" שלו.
את הספר אפשר בעצם לסכם בתשובה שמיכל מרבה לחזור עליה לאורך כל הספר,להפסיק לדבר ולעבור לשלב הפעולה.

את הספר מסיימת מיכל בכמה מילים שבעצם מוכיחות כי חינוך ילדים לעולם יהיה אינסופי ומגוון ותמיד ניתן ללמוד דברים חדשים על התפתחות הילדים ותמיד נפתח תיאוריות חדשות .

לפי איך שאני רואה את הדברים כאמא,חינוך וילדים הן שתי מילים גדולות וממש כמו תווים למנגינה הן מתגלגלות ונשמעות בכל בית ובית באופן שונה ותמיד גם כשחושבים כשנגמרים כל המנגינות והלחנים יש מה לחדש,וכל מנגינה לפעמים מרגשת יותר מהקודמת.

אין ספק שחינוך ילדים הינו מורכב וקשה,ועדיין אין ספר של הוראות הפעלה וילדים כדרכם של ילדים יאתגרו אותנו כל פעם מחדש ואנחנו כהורים צריכים ללוות אותם בחכמה תוך כדי הסתכלות וחשיבה קדימה ,כי אנחנו מחנכים את דור העתיד.