יום ראשון, 18 בדצמבר 2016

סושי מגריסי פנינה -מתכון

החורף כבר הגיע ואיתו הקור שחודר לעצמות, גם הגשם כבר נותן סימנים של נישאר ותמיד עם הגשם הראשון צצים סירי הבישולים של חמין בכל הרשת, המרכיב העיקרי בכל חמין זה גריסי הפנינה שלא משנה אם זה חמין טריפולטאי ,עיראקי וכו'.. הם תמיד יהיו שם.
אבל גריסי פנינה לא נועדו לחמין בלבד,הפעם איתגרתי את השף המקסים עידו -שף מסעדת תפוז לקחת את גריסי הפנינה הידועים ולהכין מהם משהו שהוא לא חמין.
עידו המוכשר מיד ניגש למשימה והכין סושי.
מצרכים:
2.5 כוסות גריסי פנינה (מושרים במים כשעתיים לפחות)
4 כפות חומץ אורז
1 כפית סוכר קנים/ כף מירין
1/2 כפית מלח
מבשלים את הגריסים עד לריכוך מירבי כחצי שעה מרתיחה
לוקחים רבע מהכמות וטוחנים בפוליסים במעבד מזון
מערבבים בקערה את כל המרכיבים יחד ולשים לעיסה אחידה
מניחים על עלי אורז / אצות ומגלגלים עם ירקות ודגים טריים שרוצים.
בתאבון!!
גריסי פנינה הם גרעיני שעורה ללא הקליפה. גריסי הפנינה מתעכלים במהירות, הם  בעלי ערך גליקמי נמוך, ועשירים בחלבונים, בוויטמינים ובמינרלים רבים. הגריסים נהדרים לשילוב בתבשילים ובמרקים ולעיבויים, להכנת סלטים, ממולאים ועוד.
אורז אדום הוא אורז מלא שצבעו חום-אדמדם. טעמו מתקתק יותר משל האורז הלבן. האורז האדום עשיר בערכים תזונתיים, בהם חלבון, סידן, סיבים תזונתיים וברזל.
הקינואה שייכת למשפחת הסלקיים. היא עשירה בוויטמינים מקבוצת B, במינרליים כמו מגנזיום, סידן, אבץ וברזל, ובסיבים תזונתיים. הקינואה מתאימה להכנת מתכונים רבים – סלטים, קציצות, פשטידות, תבשילי בשר וירקות ועוד.

המוצרים כשרים בהשגחת הבד"ץ בעל"ז, וכשרות הרבנות מטה יהודה.
מחירים: גריסי פנינה – 9.90 ₪ (לאריזה של 500 גרם), אורז אדום – 18.90 ₪ (לאריזה של 500 גרם), קינואה – 15.90 ₪ (לאריזה של 500 גרם).

להשיג ברשתות השיווק, חנויות טבע וחנויות מובחרות ברחבי הארץ.
לפרטים: www.tvuot.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה