יום רביעי, 28 בדצמבר 2016

מלכת השלג-הצגה מקסימה של בית צבי.

מודה שאני מהטיפוסים שבוכים בסרט דרמטי, בסיפורים עצובים וגם לפעמים בהצגות ואתם??

החופש הזה הבנתי שלא חייבים את השוואוו של הפסטיגל והצגות יש בשפע,
ואני מאלה שאוהבים הצגות וסיפורים עם מסר ותוכן מעניין, כי שוואו גרנדיוזי ללא תוכן איכותי לא עשה לי את זה מעולם ההפך רק ביאס אותי ששילמתי כל כך הרבה לכל כך מעט .
אתמול לקחתי את הקטנה שלי והאחיינים המתוקים שלי להצגת ילדים של תיאטרון בית צבי ,אמנם המקום לא היה גני התערוכה וההפקה לא השתוותה לסדר גודל של הפסטיגל ,אז איך בכל זאת הצלחתי להתרגש ואפילו לבכות ,שלא לדבר על קהל הילדים שהיו בגילאי 4 עד 12 בערך שישבו בדריכות וסקרנות כל המופע?!
תאטרון בית צבי לקח את הסיפור הידוע של הנס כריסטיאן אנדרסן , מלכת השלג (שהיה לשאלגר בכל הזמנים)והציג אותו בוואריאציה שונה ,מרגשת וחמה, על אף הקרירות של מלכת הקרח ,עם מסרים לילדים אבל בעיקר לנו ההורים.

זהו סיפור על עיירה חביבה ובה זוג נחמד שרכש לעצמו נכס - חנות נעליים,
לזוג ילדה בשם גרדה ותינוק קטן שזה עתה נולד ,קאי שמו.
הזוג מתעכב בתשלומי הרכישה ובעל הנכס מאיים שייקח להם את החנות.
יום אחד נערכה בעיר מסיבה לכבוד האביב ,מסיבה אליה שכחו להזמין את מלכת הקרח (מן הסתם היא לא ממש שייכת!!!), המלכה מאוד כועסת ומטילה כישוף באמצעות מראת קסמים ,מראה שהופכת את העיירה לקרירה וקפואה,
אחד התושבים(אבא של גרדה וקאי)קופץ לעבר המראה ומנפץ אותה לרסיסים,המלכה שולחת את השדונים שלה לחפש אחר הרסיסים כדי להשלים את מראת הקסמים ,כדי שהכפור ישלוט בכל מקום.
הסיפור שלנו מתחיל 10 שנים לאחר מכן ,שהצופים מבינים כי באותה מהלומת קור מתו הרבה מתושבי העיירה בינהם גם הוריהם של גרדה וקאי.
גרדה וקאי שרק בן 10, מנהלים את חנות הנעליים של ההורים שלהם,
הם גרים שם ומצליחים להסתדר בקושי,בעל החנות דורש מהם על אף עבודתם הקשה הם הסכום האחרון שנותר להוריהם לשלם.

בינתיים מלכת השלג שמחפשת את רסיסי המראה מגלה שהרסיס האחרון להשלמת הכישוף נמצא אצל גרדה אחותו של קאי, לכן היא לוקחת את קאי לארמונה כדי למשוך אליה את גרדה ולהביא לידיה את הרסיס האחרון,
מה שהיא לא ידעה בכל אותו זמן שהרסיס האחרון נמצא בתוך עינו של קאי,מה שגורם לו להיות שלילי .
גרדה יוצאת למסע להחזיר את קאי יחד עם משהו ,השדון של מלכת הקרח אשר נשלח למטרה הזו,בדרך הם פוגשים יצורים נחמדים ,משהו השדון לומד מהי משפחה ומה עושים למענה,



גרדה אומרת (פה אני לא הפסקתי לבכות!!!!)
שאין מי שיגיד לה שמה שהיא עושה נכון או לא, היא אומרת שאין לה אמא שתדחף ותגיד לה כל הכבוד!!! -מה שמלמד אותנו ההורים לתת חיזוקים לילדים שלנו בכל רגע ,אנחנו נוטעים בהם בטחון ואין כמו מילה של הורה לחיזוק האגו והבטחון של ילד.

רגע לפני שגרדה ומשהו השדוני מגיעים לארמון הקרח , מבינה מלכת הקרח כי הרסיס נמצא בתוך עינו של קאי....
מה יקרה עכשיו??? האם המשימה שלה תושלם??? מה יעלה בגורלם של גרדה וקאי???

לכו לראות,הצגה מקסימה ,הנאה מובטחת,מתאים לגילאי 4-12 .
 
מוסיקה מקורית וניהול מוסיקלי: אריאל קשת

 
משתתפים:
גיא גבל, גל גולדשטיין, אלינור דוד, דניאל היב, שניר ויילר, עמית זיתון, הוד חבאני, גל חיון, עודאל חיון, נועה כדריה, אלינה לנצמן, נוי עזריה, ג'וני רוזנבלום, יוסי קדוש, תום שינצקי, עידן שמעוני


18/12-3/1 לפני, במהלך ולאחר חופשת חנוכה
בתיאטרון רמת גן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה