יום שבת, 13 במאי 2017

ספרים חדשים ומקסימים בספריית פיגמה

פיג'מה מה  פיג'מה מה ואני לא מתכוונת לבגד.



ספריית פיג'מה, פרוייקט מקסים לעידוד קריאה אצל הילדים, שממשיך להפתיע , השנה הוחלט שהפרוייקט הנהדר הזה של עידוד הקריאה ממשיך ללוות את הילדים שלנו ועולה איתם לכיתה א' ואפילו לכיתה ב' , עולה רמה ומכיר לילדים את אחד מגדולי המשוררים העיבריים,
חיים נחמן ביאליק .

השנה קיבלו תלמידי כיתה ב' 2 ספרים שקשורים למשורר , האחד ספר עם מכלול שירים , " שרשרת מזמרת" שירים מביאליק ועד ליהונתן גפן, שירים אהובים ומוכרים שילדים מכירים ,שירים כמו קן לציפור , גברת עם סלים, איך שיר נולד , הילדה הכי יפה בגן ועוד....




כאמא לילדים ,שמתי לב ששירי הילדות עליהם גדלתי לא השתנו ואהובים יותר מתמיד.


במקבץ השירים שבספר ניתן לראות את השינויים שחלו בכתיבת השירים עם השנים , חלק מהשירים אף זכו ליותר מלחן אחד ורובם הפכו להיות שירי זמר קליטים ומקסימים.

מה שעוד מעניין בספר , זה שבסופו יוכלו הילדים והורים למצוא קצת מידע ורקע על כל משורר שמופיע בספר, מי הם, ואיך הם נראים ומה הן יצירותיו הבולטות.



ובאותו הקשר ,של גדולי המשוררים העיבריים , יחולק ספר נוסף  שנקרא " מכתב לביאליק" ספר מקסים , שבוחן את השיר מעינייה של ילדה בשם לילי , ילדה שטרם למדה את מהות הניקוד , ילדה שמגלה את היצירתיות שבה והנחישות לדעת ,לחקור וללמוד ,גם אם זה אומר לשלוח מכתב למשורר (שכבר לא בין החיים), אז לילי שבדיוק לומדת את קן לציפור ,מנסה להבין 
מי הוא אותו "הספןתעיר" (הס פן תעיר)??? איך הוא נראה ? ומה הוא עושה? האם הוא מפלצת? או שאולי חיה חמודה?



לילי לא מוותרת ושולחת את המכתב בתקווה לקבל תשובה,,,,ומסתבר שכמו לילי גם ניצן שעבדה בבית ביאליק (שכבר מזמן לא גר שם , אבל פתוח למבקרים) אוהבת שירים ומידי פעם היתה מדמיינת כיצד היו נראים חיוו של המשורר, ניצן מקבלת את מכתבה של לילי הקטנה ויושבת לענות עליו.
ניצן כותבת באותיות וניקוד כדי שלילי תבין , במכתבה היא עונה לה על שאלתה מי הוא אותו הספןתעיר? ניצן עונה בצורה מקסימה שמעודד את היצירתיות אצל הילדים , כי ילדים יצירתיים הם חכמים יותר .

ניצן מסיימת את המכתב במשפט " גם אני רוצה להיות משוררת".



לאחר מס' ימים מקבלת לילי את המכתב ומתרגשת רק מלראות את שמה מתנוסס על גבי המכתב ( זה עושה משהו לילדים לקבל מכתב שממוען אליהם)
לילי מתיישבת ומתחילה לקרוא את המכתב ומבינה שהיא יכולה להחליט בדמיונה כיצד נראה אותו הספןתעיר.

בסוף הספר ניתן למצוא מידע על המשורר חיים נחמן ביאליק, והצעות לפעילות בחיק המשפחה.


קריאה נעימה ומהנה.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה