יום שלישי, 4 ביולי 2017

לילות אפריקה בגן הבוטני +הגרלת כרטיס משפחתי חינם לאחד



אפריקה זו היבשת השנייה בגודלה אחרי אסיה , כך שיש הרבה מה ללמוד אודותיה, אבל לא כולנו יכולים לטוס לשם ובטח לא אם אתה ילד וגם אם טסים לא בטוח שתראו הכל , כי יבשת אפריקה זה שם כולל לכל כך הרבה מדינות.
 וללמוד עליה דרך אנציקלופדיה זה דיי משעמם ולא מסקרן אז איך בכל זאת נוכל ללמוד בדרך של פאן?! לימוד בשילוב הנאה וכייף?מסתבר שזה אפשרי
ללמוד אודות אפריקה בלי ממש להיות שם וגם להנות מזה.
ליופיו של הגן הבוטני נחשפתי בשנה שעברה בדיוק בתקופה הזו של השנה , אמנם חם אבל שם בירושלים פחות לח מאצלנו בתל אביב.
כשהוזמנתי לחגיגה האפריקאית בגן הבוטני ,האמנתי שזה הולך להיות מקסים ,כי זכורה לי הפעם הקודמת לטובה, רק שלא הבנתי עד כמה זה יהיה מקסים, השנה זה אפילו מעשיר בידע גם להורים וגם לילדים.

את בואנו ליוו תופי הטם טם וצלילים שהזכירו לנו את פסקול הסרט מלך האריות, הרגשנו כאילו אנו טסים בין יבשות רק בכמה צעדים, זה היה בבחינת להיות כאן ולהרגיש לגמרי שם, בלי זריקות ובלי הכנות מיוחדות,  בכניסה חיכתה לנו מפת אוצר,שהופכת מיד את הסיור למעניין, מאתגר ומסקרן יותר , למפה מצורף שלבים למציאת האוצר אותם נותן לנו זקן השבט החכם, את האוצר מוצאים ע"י פתרון כתב חידה אותו פותרים באמצעות המידע בתחנות השונות (אינדיקציה מעולה לכך שלמדנו והפנמנו).
יחד צעדנו בשבילי הגן שהובילו אותנו לביתם של קאי ולולו יורשי העצר האפריקאים , ראינו כיצד הם חיים ואיך הם מבשלים, 







למורה שמלמדת אותם (ידעתם שבאפריקה לומדים 2000 שפות?! כן),



יחד למדנו ושרנו את השיר לגשם עד שירד עלינו גשם מרענן , הלכנו לאיבוד במבוך השבטים (באפריקה כמה שבטים)אבל אל דאגה חזרנו במהרה למסלול , 








מצאנו אוצרות הסתובבנו ביערות יחד עם כל הנמרים האריות הגירפות ועוד חיות מגניבות, כי ביקור באפריקה בלי לבקר בספארי זה לא ניחשב.





פגשנו ברופא שבטי שמרפא כל דבר עם צמחים וכישופים.



כשהיינו עייפים נחנו בזולה של זולו ,שם תוכלו לנוח ולאכול על גבי שולחנות וספסלים (תצטיידו באוכל ושתייה מרובה), 




הפארק מואר בתאורה מיוחדת שמוסיפה לאוירה הקסומה ומשתלבת נהדר עם התופים וקולות הרקע (מי שאחראי על כל זה הוא לא אחר מגיל טייכמן האלוף! שכל פעם מתעלה על עצמו ומגלה כי האגדות יכולות להתממש) , לפארק מומלץ להגיע ברדת החשיכה מהסיבה שמזג האויר יותר נעים וגם ההרגשה מעט אחרת ,ביום זה מרגיש כמו פארק רגיל אבל כשיורדת החשיכה אז מתגלה היופי האמיתי של הגן.
לאורך כל המסלול שולבו קטעי מידע אודות אפריקה בצורה ברורה ותמציתית.




בסוף המסלול תוכלו גם להצטלם לתמונת מגנט משפחתית, כדי שתוכלו לספר איך היה לכם באפריקה.



השנה הודות לגן הבוטני אנחנו הופכים להיות סוג של שליחים ,לשמח ילדים יתומים.
מתי בפעם האחרונה עשיתם משהו בשביל מישהו? השנה הגן הבוטני יצא בשת"פ מרגש מסוגו עם Israel Flying Aid 
המבקרים יוכלו לתרום בובות וצעצועים במצב טוב אשר יועברו ישירות ליתומים באפריקה. 
אז אם בא לכם לעשות שמח לילד/ה באפריקה הרחוקה , תתרמו איזו בובה או צעצוע, הם ישמחו לקבל.
1.7-31.8.2017 ימים א-ה ושבת בין השעות 17:00-22:00, כניסה אחרונה בשעה 21:15
הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם ירושלים
מחירים:
כרטיס בודד: 50 ₪ , משפחתי (זוג + שלושה ילדים) 190  ₪, מחיר מיוחד למנויי הגן הבוטני.
למחזיק כרטיס ירושלמי : 30 ₪ לכרטיס בודד, כרטיס משפחתי ב- 140 ₪.
למינוף ושדרוג החוויה מומלץ להגיע בתחפושות אפריקאיות
הפעילות מתאימה לילדים בגילאי 2-12, ונגישה לעגלות ילדים וכסאות גלגלים. ילד מגיל שנתיים חייב כרטיס.
שעות פעילות: ימים א-ה ושבת  בין השעות 17:00-22:00, כניסה אחרונה בשעה 21:15
31.7-1.8.17 (תשעה באב) הגן סגור
 לרכישת כרטיסים: http://www.botanic.co.il/ או בבימות *6226
רוצים לזכות בכרטיס משפחתי?! אני בטוחה שכן.
אז מה צריך לעשות? רישמו לי בתגובה כאן בפוסט "אני"
אחד או אחת מהמגיבים יזכו לטוס לאפריקה בכרטיס משפחתי.



האמיצים יוכלו לעבור בשביל האומץ אשר מלא במסיכות של שלדי אדם שהיו קצת פחות אמיצים.






17 תגובות:

  1. אני
    אשמח מאוד

    השבמחק
  2. אני!! ממש אני!!! :)

    השבמחק
  3. אני אני אני!!! ברור שאני!!!

    השבמחק
  4. אין לי מושג אם עוד רלוונטי אבל אני ��

    השבמחק