יום שלישי, 3 באוקטובר 2017

סוכות-אירועים לכל המשפחה חינם ובעלות סימלית!!!

אירועי סוכות 2017 ברחבי הארץ

חול המועד סוכות הוא זמן אידיאלי לבילוי משפחתי ברחבי הארץ. בין הפעילויות הבולטות השנה אפשר לבקר בחינם בפסטיבל מוזות בשוהם, עם הופעות של חנן בן ארי, סטטיק ובן-אל, אריק סיני, מוש בן ארי ועוד רבים, או לפגוש דמויות מהעבר בחבל בנימין בפסטיבל גיבורי התנ"ך. בצריף בן-גוריון בשדה בוקר מזמינים לבקר בחדר עם הסודות הכמוסים של ראש הממשלה הראשון, בפארק נאות קדומים קיימת תערוכת הסוכות הייחודית בעולם וסביבה שלל בעלי מלאכה קדומים שידגימו את עבודתם, ובהר הנגב ימתינו למבקרים שלל פעילויות מדבריות. משפחות מטיילות יוכלו לטייל עם מדריכי צילום, לצלם אתרי מורשת ולזכות בפרסים כחלק מתחרות הצילום הבינלאומית "ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת".

פסטיבל מוזות בשוהם, 9-10 באוקטובר – ללא תשלום!
גם בשנתו ה-17, פסטיבל מוזות בשוהם ממשיך להביא את מיטב האמנים בישראל לשיתופי פעולה מסקרנים, איחוד משפחתי על הבמה ונכסי צאן ברזל לצד דור העתיד של המוסיקה הישראלית. השנה יופיעו על הבמה אלון עדר שכבר מזמן הפך מהבטחה לכוכב, ויארח על הבמה לראשונה את הוריו – יהודה עדר ומיקי קם. מפגשים מסקרנים נוספים יתקיימו בין דנה ברגר ונועה ירון, על ספרות עכשווית, נגיעה יהודית, העצמה יהודית ומוזיקה משובחת ובין שילה פרבר ושהרה בלאו במסע תנ"כי מוזיקלי בעקבות הנשים האחרות של התנ"ך. על הבמות השונות בפסטיבל יעלו להופיע מגוון אמנים: אריק סיני, לאה שבת, מוש בן ארי,  "השלושרות" (רז שמואלי, איה כורם ומיכל גבע), חנן בן ארי והצמד הלוהט של השנים האחרונות – סטטיק ובן-אל תבורי.
גם הילדים יזכו לבמה מיוחדת עבורם, שם יוצגו 3 הצגות: הדייג ודג הזהב (העצבני!), בת הים הקטנה ו'שבת בבוקר יום יפה' – מחזמר של תיאטרון הקיבוץ, המשלב את להיטיו של יוני רכטר. עוד בפסטיבל: אמנים מקומיים, פסל אינטראקטיבי שהוצג לראשונה בפסטיבל ברנינג מן, מתחם אומנים חוויתי עם סדנאות אומנות, תערוכות ומייצגים של אומני שוהם, מתחם ילדים עם יצירה אקולוגית של מיני סוכות ססגוניות, שקי אגרוף, תיפוף על כדורים, מתחם ג'ימבורי לקטנטנים ועוד.
ערב הפתיחה של הפסטיבל יתקיים ב-8/10 עם מופע (בתשלום) של נורית גלרון שתבצע את מיטב שיריה עם אורח מיוחד: שלמה גרוניך.
פסטיבל מוזות בשוהם, גן החבל, שוהם, ימים שני ושלישי, חול המועד סוכות 9-10/10 הכניסה ללא תשלום!
מופע פתיחה, יום ראשון 8/10 במרכז אומניות הבמה בשוהם. 65 ₪ במכירה מוקדמת ו-80 ₪ ביום המופע.
לפרטים: 03-9723001, www.hamesh.co.il

"סוכות היוצר" וניווט משפחתי בפארק נאות קדומים, 8-11 באוקטובר
בישראל של ימי קדם, בזמן עונת הגשמים, ישבו חרש הברזל, הקדרית, קולעת הסלים, סתת האבן וחרש העץ בבתיהם, ועמלו על הכנת  כלים שישמשו לאיסוף ושמירת היבול בשנה החקלאית החדשה.
בחול המועד סוכות, המבקרים בפארק נאות קדומים יוכלו לפגוש את אותם בעלי מלאכה הקדומים, להכיר את שיטות העבודה המיוחדות שלהם, ולחזות אך לנגד עיניהם נוצרים  כדי החומר, סלסלות הקש וכלי עץ והברזל.
הסיורים יגיעו גם אל תערוכת הסוכות הייחודית בעולם. בתערוכה מגוון סוכות, אשר נבנו על פי תיאורים מהמשנה, המסבירים על סוכות כשרות ושאינן כשרות. בין הסוכות ניתן לראות סוכה שטה על גבי סירה, סוכה זעירה, סוכת ענק בגובה של מעל 20 אמה (10 מטרים), סוכה שממוקמת על גג סוכה אחרת, ואפילו סוכה על גב גמל.
מי שירצה לבנות בעצמו סוכה, יוכל לעשות זאת במתחם "בנה סוכתך". בו כל ילד וילדה יכולים עם קצת עזרה להרים סכך ולבנות לבד סוכה. עוד יתקיימו במהלך ימי חול המועד, ניווט משפחתי המשולב בסיפור הקלאסי של הנמלה והצרצר, הופעות לכל המשפחה, מתחם יצירה ועוד.
פארק נאות קדומים, "סוכות היוצר" 8-10 באוקטובר בין השעות 9:00-17:00 (כניסה אחרונה ב15:00). עלות 45 ₪ לאדם מגיל 3. "ניווט אסיף" 11 באוקטובר. יציאה לניווט בין השעות 8:30-10:00. עלות 35 ₪ לאדם מגיל 4.
לפרטים ומידע נוסף: 08-9770770 ובאתר: www.n-k.org.il


דוד בן-גוריון וחדר הסודות - סוכות בצריף בן-גוריון בשדה בוקר, 8-10 באוקטובר
מה רצה דוד בן-גוריון להסתיר מעיני הציבור? אילו סודות מדינה הוחבאו בחדרי ביתו? המבקרים בצריף בן-גוריון במהלך סוכות יוכלו להיכנס לחדר הסודות של בן-גוריון, ולנסות לגלות מחדש דברים שהסתיר ראש הממשלה הראשון של ישראל. בחדר (הבנוי כחדר בריחה) מחכים חומרים אותנטיים מתקופת הקמת המדינה: מסמכים היסטוריים, מכתבים, תמונות והקלטות הקשורות בימיה הראשונים של המדינה ובבן-גוריון עצמו. המשתתפים יצטרכו לענות על חידות, לפתוח מנעולים, ולשתף פעולה עד למציאת תיבת אוצר ופיענוח החידה האחרונה. לאחר פיצוח הקוד האחרון בחדר יתגלה למשתתפים אוצר היסטורי מרגש.
הפעילות תתקיים בין התאריכים 8-10 באוקטובר, בין השעות 10:00-16:00.
פעילות חדר הסודות תתקיים בכל שעה עגולה, בהרשמה מראש בלבד עם ההגעה לאתר. מגיל 10 ומעלה.
מחיר כניסה 15 ₪ לילד (עד גיל 18) 20 ₪ למבוגר. תוספת כניסה לחדר הסודות: 15 ₪ לילד ו-20 ₪ למבוגר.
לפרטים נוספים: www.bgh.org.il או בטלפון 08-6560469

פסטיבל גיבורי התנ"ך – 8-10 באוקטובר – ללא תשלום!
חבל בנימין, הידוע גם בשם 'ארץ גיבורי התנ"ך' מזמין משפחות ומטיילים לטייל בחול המועד סוכות בין נופי הטבע ולפגוש דמויות מן העבר בפסטיבל גיבורי התנ"ך: לטייל עם אלישע הנביא והדובים, לבנות בבוץ עם שארה בת אפרים שבנתה ערים שלמות בימי התנ"ך, לכתוב בכתב עברי קדום על חרסים בשילה הקדומה, להתארח באוהלו של אברהם אבינו ולשמוע מקרוב על שמואל ועל העולים לרגל. ליד כל גיבור וסיפור תנכ"י אפשר למצוא המון פעילויות, לטייל, לטעום, ליצור ולעשות: טבילה במעיינות או עליה לתצפית על כל גוש דן, סדנאות יצירה בקרמיקה חימר וזכוכית עם המון FUN, ללמוד איך מכינים דבש ואיך יוצרים סבונים, טיולי טרקטורונים ואופני שטח חשמליים.
לפרטים: www.go-festival.co.il או בטלפון 1-80-345454

על הדיונה ומתחת לכוכבים – סוכות במצפה רמון וברמת נגב
תיירות הר הנגב מזמינה להצטרף לנופש אתגרי, לטיול אופניים על שפת מכתש רמון עם גיאופן או טיול גמלים עם עאדל בן המדבר, לגלישת חולות על דיונות ענק עם דרור במדבר בשעות אחר הצהריים או לספארי עקרבים עם פנסי UV כשהערב רד, להשתלשל מטה על חבלים במכתש רמון או לטוס בכדור פורח, לצאת לטיול ג'יפים בעין עקב או לתפוס רגע ריחני ונעים במפעל פארן שבו אוספים את כל הטוב שבטבע לקרמים וסבונים אורגניים. כביש 10 מעזוז לכיוון אילת ייפתח לנסיעה בשעות היום (7:30-18:00) על נופיו המרהיבים, הלאמות בחוות האלפקות אוהבות לאכול מכף ידם של המבקרים, ובחוות הסמוכות אפשר לצפות בחליבת העיזים ולהצטרף לטעימות ונשנושים של גבינות משובחות. אפשר לשבת בסלון של ראש הממשלה הראשון בצריף בן גוריון או להצטרף לסיור אל שדה האנרגיה הסולרית שמוקם באשלים ואל החממות של מו"פ רמת נגב לנשנושי ירקות. בחוות נחל בוקר פותחים את מרתף היין לטעימות ובמתחם 'חץ וקשת' מכינים סדנאות חול צבעוני וגולף קשתות.
לפרטים: www.negevtour.co.il  או בטלפון 055-8912136


יוצאים לטייל ולצלם עם ויקיפדיה – 4-20 באוקטובר – ללא תשלום!
תחרות הצילום הבינ"ל "ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת" בשיתוף המועצה לשימור אתרי מורשת, מתקיימת זו השנה השישית בישראל. במסגרת התחרות שמתקיימת בחגי תשרי (21 בספטמבר עד 20 באוקטובר) הציבור הישראלי מוזמן לצאת לטייל, לתעד ולהעלות צילומי אתרי מורשת מכל רחבי הארץ אל מאגר התמונות 'ויקישיתוף' – מאגר התמונות שמזין את אחד האתרים הפופולריים בארץ ובעולם - ויקיפדיה. הצילומים ישתתפו בתחרות נושאת פרסים כספיים בקטגוריות שונות, יוצגו בתערוכה חגיגית וייכללו במאגר התמונות החופשי של 'ויקישיתוף'. לכבוד התיירות יתקיימו סיורים מודרכים וחווייתיים למשפחות וצלמים באתרי מורשת נבחרים. בין הסיורים: חצר כנרת (13 באוקטובר), בית לוי אשכול המחודש בירושלים (20 באוקטובר), החצר הישנה בעין שמר (20 באוקטובר) בית בן גוריון בתל אביב (6 באוקטובר), יד לאשה הלוחמת בניצנים (11 באוקטובר) וסיור במוזיאתר בכפר הנוער בן שמן (4 באוקטובר). ההשתתפות בסיורים חופשית וללא תשלום, בהרשמה מראש ועל בסיס מקום פנוי.
לפרטים ורישום לסיורים: www.wlm.org.il

ספורט והיסטוריה רצים ביחד | הפנינג הסיום של מרתון התנ"ך – 6 באוקטובר – ללא תשלום!
מרתון התנ"ך הבינלאומי משחזר את אתגר הריצה הקדום בעולם – הריצה של 'איש בנימין' שנזכרת בספר שמואל א'. שנים לאחר מכן מדד מייסד המכביה יוסף יקותיאלי את מרחק הריצה הקדומה והוא גילה שהמרחק הוא 42 ק"מ, הרבה לפני שזה נקבע כמרחק הרשמי של ריצת המרתון. בסיום מרתון התנ"ך יתקיים הפנינג שמשלב פעילויות ספורטיביות והיסטוריה במיטבה בנקודת הסיום – אתר 'שילה הקדומה': משימות ארכיאולוגיות וכתב חידה, משחק ענק של סולמות וחבלים שמבוסס על הדרך משילה לירושלים, תחרות דריכת ענבים בגת והכנת יין, והכנת שמן זית בבית בד מסורתי והכל על רקע התפאורה המקראית של מקום המשכן הקדום.
ההפנינג יתקיים ביום שישי, חוה"מ סוכות, 6 באוקטובר 2017, בין השעות 08:00 ועד 12:00.
לפרטים: 1-800-543434

כנסיית השכל, רוקפור, ארקדי דוכין ואתניקס! – פסטיבל הבירה בים האדום, אילת 7-10 באוקטובר – ללא תשלום!
בעצם כל העניין, הוא לשתות משהו קר... בלב מדבר, ואין מקום מושלם יותר מאילת לשתות כוס בירה קרה קרה, עם קצף משובח, עם חברים מול הופעה אדירה. פסטיבל הבירה בים האדום אילת חוזר קרוב קרוב אל קו החוף, אל הרחבה מחוץ לקניון מול הים באילת. ארבעה ימים שלמים מלאים בטעימות, בשלישים ובחצאים, משעות הערב המוקדמות ועד חצות - אף אחד לא יישאר צמא.
עיריית אילת, תאגיד התיירות העירוני אילת וקבוצת הפסטיבלים אילת גאים לארח מעל 40 מותגי בירה ישראליים, בינלאומיים וגם בירות בוטיק ברחוב אחד ארוך של ברזים, כוסות ואנשים שמחים. על הבמה להקות רוק שנותנות בראש, DJ והופעות מדהימות: כנסיית השכל עם השירים מהאלבום החדש וגם עם הלהיטים שכולם מכירים: למאיה יש אקדח, היינו עושים אהבה, תגידי שטוב ועוד. ארקדי דוכין במופע עם מיטב שיריו. רוקפור עם מכונת הזמן, חור בלבנה, הכעס, שוב לא שקט, ואתניקס עם השלאגרים הכי גדולים ומקפיצים.  7-10 באוקטובר, מ-18:00 ועד חצות. הכניסה ללא תשלום!
לפרטים נוספים: www.redseaeilat.com

טור ד'אשדוד – מסלול אופניים תחרותי ומסלולים לכל המשפחה. אשדוד, 10 באוקטובר 
טור ד'אשדוד, הפנינג אופניים עם 3 מסלולים יתקיים בחול המועד סוכות באשדוד וצפוי למשוף רוכבים מכל הארץ.
ההפנינג יהיה בנוי משני מסלולים עממיים, באורך 5 ו-10 ק"מ ומסלול תחרותי מקצועי. המסלולים העממים מותאמים לרכיבה משפחתית, ויהיו במסלול נוח לצד חוף לידו ופארק לכיש. המסלול התחרותי הוא מסלול שטח ומתאים לרוכבים מנוסים בלבד. המסלול יחל בשפך נחל לכיש וינוע מזרחה לכיוון הפארק, יחצה את הפאק ויעלה על מסלול הכורכר שעוקף את העיר לכיוון המשולש החקלאי, שם הוא פונה דרומה עד לאנדרטה בגשר עד הלום, שם יבצעו הרוכבים פנית פרסה ודרך שביל מסומן יחזרו למסלול חזרה צפונה ומערבה לנקודת ההתחלה.
לאורך הפארק ישולבו שלל אטרקציות לכל המשפחה
למי שאין אופניים, תהיה אפשרות לשכור אופניים מתאימות במחיר סמלי.
טור ד'אשדוד, יום שלישי 10 באוקטובר. 7:30 הזנקה למסלול התחרותי, 9:00 יציאה למסלולים העממיים.
ההשתתפות הינה ללא תשלום


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה