דפים

יום שבת, 18 באוגוסט 2018

ירושלים, ללכת שבי אחריך- סיורי סליחות

מחולים לכם מחולים לכם מחולים לכם.......


השבוע החל חודש אלול , חודש הידוע בכינויו חודש הרחמים והסליחות, 
חודש שבו כולנו עוצרים לחשבון נפש, חודש שבו מתחילים את אמירת הסליחות בבתי הכנסת, אז אם יצא לכם לשמוע את קולו המצמרר של השופר , אתם ממש לא חולמים זה החודש שבו קולו המרעיד של השופר מזכיר לנו "להתעורר".

כמידי שנה את חודש אלול אני פותחת בעיר הבירה שלנו , ירושלים,
שמתעטפת בקדושה מיוחדת בפרט בימים אלה, מחזקת את המשפט "כי מציון תצא תורה" , דתיים לצד חילונים עומדים , מתפללים מתחננים , "חטאנו לפניך אדון הסליחות".

מה אתם יודעים על העיר שמוזכרת ועולה בכל חגיגה ,חתונה , חגים ובכל מו"מ שמתנהל בין דיפלומטים?! 



ירושלים כך גיליתי בשנים האחרונות , היא לא רק כותל , היא הרבה מעבר, עיר שחוברה לה יחדיו, היא סמל לעבר הווה ועתיד של העם היהודי.

כשהאויר מתחיל להתקרר והאוירה מיוחדת , זה זמן מצוין לצאת לסיור סליחות , השנה נוסף פאנצ' תיאטרלי עם שילוב של שחקנים על מנת להמחיש טוב יותר ובאופן מוחשי את סיפור העיר.

מי שאחראי כל שנה על הסיורים הנפלאים , מחלקת התיירות של החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים , שמזמינים את הציבור להתאהב בנופה הקסום של העיר.

הסיורים שמתחילים בשער יפו עוברים דרך סמטאותיה של העיר , ביקור בבתי כנסת עתיקים ומסתיים ,איך לא, בכותל , כי להגיע לירושלים בלי לבקר בכותל זה כמו להגיע לבאר מים ולא לשתות ממנה, ביקור בכותל דווקא בימים אלו יגרום לכם להבין את העוצמה שיש באחדות, דרך הפיוטים והתפילות שחודרים ללב.


משך הסיורים כשעתיים וחצי , בהם ינדדו המבקרים לאורכם של 3000 שנה,
את הסיור מתחילים בשער יפו דרך השוק הערבי , משם לביקור בבית כנסת העתיק ביותר ברובע היהודי , "צוף דבש" , שם פגשנו את גבאי בית הכנסת שנוהג לקרוא למתפללים לסליחות כפי שהיה נהוג, הגבאי מסביר את השוני בין הספרדים לאשכנזים ומדוע אומרים סליחות דווקא עכשיו? ולא לפני שבועות?





משם ממשיכים לקארדו , רחבת פסיפס מרשימה שמובילה אל בית כנסת מקסים , בית כנסת ששוחזר , החורבה ( והוא ממש רחוק מלהיות חורבה) , לבית הכנסת סיפור מקסים וכשמטפסים לקומה העליונה שלו ניתן להנות מנוף מקסים .




ליד פסל מנורת הזהב יפגשו המבקרים את תהילה , מתוך סיפרו של חתן פרס ישראל  ופרס נובל לספרות ב-1966 , ש"י עגנון ,היא תספר על מנהגי הירושלמים במאה ה-19 .



משם מגיעים לרובע ההרודיאני ומגלים את שרידי בתיהם של הכהנים והאצולה מבית ראשון, גם שם יפגשו המבקרים ברבי ישמעאל בן אלישע- הכהן הגדול מימי בית שני, שמביא את סיפורו ככוהן הגדול רגע לפני כניסתו לקודש הקודשים ביום הכיפורים, על ההכנות , הטהרה ואפילו על החבל שנקשר אליו עת כניסתו לקודש הקודשים.






את הסיור יסיימו המבקרים בשירה פיוטית מהמקרא ואפילו עכשוית  שתכניס את המבקרים לאוירה המרגשת שמחכה להם ברחבת הכותל.




הסיורים מתקיימים בימים ראשון עד חמישי בערב , מ-12.8-19.9 בשעות 19.00-22.00.
ניתן לתאם סיורים נוספים לקבוצות של מינימום 20 איש בתיאום מראש ,
דרך אתר האינטרנט של החברה לפיתוח הרובע היהודי כאן 
או במוקד התיירות *4987 .

שתפתח עלינו שנה טובה , שנת בריאות אושר שלווה , שנה של אחדות ואהבת חינם, ממליצה בחום להגיע לעיר בימים אלו כי מי שלא ראה את ירושלים בחודש אלול לא ראה את העוצמה שבה!!!

אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני , תדבק לשוני לחיכי אם לא אזכרחי אם לא אעלה את ירושלים על ראש שמחתי.
שנה טובה ומתוקה 💕







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה