יום שבת, 24 בנובמבר 2018

ארץ זית שמן ..... בטורא.



" כי האדם עץ השדה..."  האדם משול לעץ השדה , אבל עם ישראל משולים לעץ זית, עץ הזית הוא קשוח עומד איתן בגשם , רוחות וחום ,למעשה הוא חזק מכל מזיקים חיצוניים ממש כמו עם ישראל כשאנחנו מתאחדים.




בכל שנה לאחר חג האסיף מגיע המסיק, תקופה מאוד קצרה בה מוסקים את הזיתים , לייצור שמני הזית.
וגם אני יצאתי בעקבות שמן הזית,אותו שמן זית שהפך מזמן לחלק אינטגרלי מהמטבח הישראלי ובעולם בכלל, בסיור שהחל ב" מרפסת של המדינה" ולא אין כאן כוונה למרפסת של חוזה המדינה ,אלא ביישוב פדואל  , הנוף שנגלה מולנו מסביר לנו בעצם מדוע זה נקרא מרפסת? , מיקומו האסטרטגי של היישוב משקיף על שטחים נפלאים ורחוקים של מדינתנו היפה, מישור החוף, השפלה , גוש דן והשרון, לכן היישוב מהווה חשיבות ויתרון מבחינה בטחונית אסטרטגית.










הכי ציוניות!!!!

משם הגענו ליישוב שילה , שם נמצאים כרמי זיתים וכרמים של גפנים זה לצד זה, 






ניכר כי עונת האסיף הסתיימה לאור העובדה שהכרמים ריקים מאשכולות ענבים, אבל בצד כרמי הזיתים עובדים במרץ לפני שתחל עונת הגשמים , זו הפעם הראשונה שבית הבד של טורא פותח את שעריו למבקרים,




וחושף שיטות מסיק , החל משיטת החליבה המסורתית ועד לשיטה המודרנית שיטת המנערת, אפילו התנסנו מעט , בשיטת החליבה וניחשפנו לשיטה המנערת ,מה שמיוחד בשמן הזית של טורא , שבית הבד ממוקם סמוך מאוד לכרם , כך שלא עובר זמן מרגע המסיק לרגע שבו מתחילים לעבד את שמן הזית, חמיצותו של השמן (שהוא כתית מעולה!) מגיע במקסימום ל 0.3% , 




מביני השמנים יידעו לומר שזה מצויין והכי טוב שנתקלתי עד היום!














החשיפה לבית הבד באופן סימלי תהיה בחג האורות , חג החנוכה , חג שלו קשר נפלא לשמן הזית עם הנס של פך השמן, בין התאריכים 3-6.12 ללא תשלום , אך בהודעה ותיאום מראש, בין השעות 8.00-17.00 בלבד.



הבאים יוכלו להנות מטעימות שמן זית, מסוגי זיתים שונים וטעימות של יינות היקב המשובחים של טורא, שאותם ניתן לרכוש בבוטיקים ובמקום.












מומלץ להגיע בנעליים סגורות ונוחות וכמובן ג'קט חמים.



את שמן הזית כמו את יינות טורא ניתן לרכוש באתר http://www.turawinery.com/he/

או בטלפון: לפרטים והזמנות : יקב טורא: 02-6508882 ורד 052-7966613




כשרות בדץ בית יוסף,OU ,הרב אונגר ורב הישוב רחלים
הביקור במקום בתיאום מראש בלבד.

"טוב שם טוב משמן טוב , בטורא מצאתי שילוב בין שם טוב לשמן טוב" 




תגובה 1: