יום שבת, 9 בפברואר 2019

בוא אלי פרפר נחמד - שב אצלי בגינה

הם יפים, מעופפים, אנחנו אוהבים לראות אותם , הם סוג של חרק, הם נמצאים בתחתית שרשרת המזון והכי עצוב שהם בסכנה קיומית יום יומית.

הרבה מדברים שהדגים והחיות בסכנת הכחדה, אבל שוכחים לדבר על החרק

היפה שכובש את המבטים שלנו, ש- 14 זנים הוכרו כמינים בסכנת הכחדה, אפשר לראות אותו בגדלים שונים ובצבעים מהממים, יש להם גם שמות, הפרפרים, ידעתם שיש 124 פרפרי יום ועוד 124 פרפרי לילה? .

אותם פרפרים יפים שהיינו רואים כשהיינו ילדים עפים מפרח לפרח, נחים על אדן החלון שלנו, איך היינו רודפים אחריהם נהנים מלהסתכל עליהם, הם- הפרפרים נמצאים בסכנת הכחדה, הבנייה המתמדת והפיתוח, הריסת החורש הטבעי, דיללו באופן משמעותי את המצאותם של הפרפרים.


מעכשיו לכל אחד יכולה להיות גינת פרפרים, ממש קסם מעשי, תשאלו את מעיין בוניץ קפח, שכתבה את הספר "הרפתקאות בערוגת הכרובית", ספר מקסים שניכתב מנקודת מבטה של פרפרית לבנה בשם לבנינה, פרפרית מקסימה שמחפשת גינה להטיל את ביציה מבלי שיפגעו בהם, הפרפרית מביאה לקורא את החששות והסכנות האורבות לפרפרים, את השלבים שעוברים הביצים ועד להפיכתם לפרפרים, לאחר חיפושים רבים והאזנה לבני האדם היא מוצאת גינה מקסימה במיוחד בשבילה ובשביל זחליה,אבל יש מי שחושב אחרת ורוצה להרוס את הגינה היפה שטיפחו הילדים, להרוס ולהקים עוד מגרש חנייה( בפועל זה קורה וחבל), מה יקרה האם הגינה תצליח לשרוד או שתיהרס? מה יעלה בגורל הזחלים? הספר מלמד ברמה של המחשה את מה שעובר על הפרפרים היפים אותם אנחנו רואים מידי פעם מעופפים בגינות שלאט לאט ניעלמות.

הספר מגיע עם זרעי פרחים מיוחדים שמושכים אליהם פרפרים ,




 מעיין שעובדת בתחום הטבע מעל 20 שנה יוצאת להגנה על היצור המקסים שכולנו מתפלאים מיופיו אבל לא יודעים שהוא נמצא בסכנת הכחדה.




גם אנחנו קנינו אדנית כדי לשתול את הזרעים ובקיץ יגיעו אלינו המון פרפרים יפים.










תגובה 1: