יום ראשון, 26 בפברואר 2017

שוברים את הרשת מופע מסוג שונה

מהפכת המדיה החברתית מסתבר,אינה אופנה חולפת,היא צוברת תאוצה והופכת פופולארית מיום ליום,פייסבוק אינסטגרם יוטיוב ,יש להם כוח עצום לטוב ולרע,כל ציוץ ,פוסט יכולים להגיע לקהל רב,יותר משלטי חוצות פרסומות ואפילו עיתונים וטלויזיה.
היום כל אחד ואחת מאיתנו יכולים ליצור תוכן ולהגיע לכמות אדירה של צופים, המדיה פותחת בפנינו עידן חדש וגל של אפשרויות והכל בעלויות מזעריות ומביאה לנו כוכבי רשת מצחיקים ,מוכשרים וכו'...
הפעם על במה אחת התאגדו כמה כוכבי רשת בולטים במיוחד, נועה פילטר,שגיא ביטבוקס,אשלי בקשי וקסמן,עדי ביטי ,קטריקס ודורון ביטון.

יחד הם מעלים מופע הומוריסטי שמציג את עולם הרשתות החברתיות מזוית שונה ,את המופע החדש יצר והפיק שם אריאל ברזילי (תיבת נח-יזמות הבידור) ביים ג'ייסון דנינו הולט וכתבו ניר ממון ("גב האומה") ונועה פילטר, מתוך ההבנה כי חיינו מתרכזים ברובם ברשתות החברתיות המשמשות אותנו להכיר, לחוות, להתרגש, לאהוב, לחקור ומסתבר שגם להתפרסם ובאמצעות אותן פלטפורמות הקיימות ברשת אנו יכולים לתת ביטוי לאומנות, לדעה וכל דבר אחר שרק עולה על רוחנו.


בעידן של היום בשונה מאוד מהעידן שבו היה לנו כוכב זמר אהוב,
אפשר ל"עקוב" אחרי כוכבי הרשת האהובים, לראות מה הם עושים וכו'...

גם הילדים שלי ניזונים ו"מכורים" לרשת, בעיקר ליוטיוב, כבר מזמן שאשלי מלמדת את הקטנה שלי את שלבי האיפור לצלילי שירים של עדי ביטי וקטריקס ודורון ביטון.

מה שאהבתי במופע ,חוץ מלראות את גלי האהדה שכוכבי הרשת זכו מהקהל הנלהב ,זה לראות שחברה צעירים הצליחו בזכות מי שהם ,הכשרון שלהם,
והם עשו את זה בזכות הרשתות החברתיות בלבד ,המופע הינו מופע אינטראקטיבי שמשלב את הקהל בעזרת מסכים כך שנוצרת תחושה שהקהל מהווה חלק בילתי נפרד מהמופע (האמת ,הקהל הוא חלק בילתי נפרד מהצלחת כוכבי הרשת,הרי הם אלה שהופכים אותם לכוכבים).
העלילה עוסקת ב"15 דקות התהילה של כוכבי היוטיוב" ולאורך כל המופע עומדת השאלה האם מדובר באפיזודה חולפת או שיהפכו לכוכבים גדולים. בתחילת המופע מוצג קטע וידאו דרכו הקהל "נכנס" אל חלומה של נועה פילטר ובו רואים את זכייתה בפרס הנחשק "כוכבת הרשת" בטקס פרסי ערוץ הילדים לשנת 2016. כאשר היא קמה מהחלום היא מבינה שעכשיו זה ה"מנאי טיים" שלה למנף את הקריירה שלה, אך היא אינה יודעת איך לעשות זאת. לכן, בוחרת ליצור קשר עם שאר כוכבי המופע "היוטיוברים" ובעזרת הכישרון והידע שלהם הם הצליחו לכבוש מיליוני מעריצים. בכל פעם שפילטר מזמינה לבמה את אחד מהקולגות שלה לרשת היא מנסה ללמוד דרכם איך לבסס לעצמה קריירה שמחזיקה מים-כישרון. היא מרגישה כי הזמן דוחק בה וש"15 דקות התהילה שלה מסתיימות" ובכך אפקט החרדה מוציא ממנה ומשאר משתתפי המופע סיטואציות קומיות, לא קונבנציונליות שמעמידה את כולם בשאלה מה יהיה מחר.
מעבר לעובדה שהמופע היה מקסים ,הוא מעביר מסר ברור מאוד,
לא לרצות להיות מישהו אחר ,אלא להיות אתה עצמך ואז ההצלחה תהיה מספקת ומוצלחת הרבה יותר.



 

יוצר ומפיק אחראי: שם אריאל ברזילי, לתיבת נח-יזמות הבידור.
כתיבה: ניר ממון ומעין רובין.
בימוי: ג'ייסון דנינו הולט.
כוריאוגרפיה: דניאל טגנסקי.
הפקה: טל אפרתי, לתיבת נח-יזמות הבידור.
מוזיקה: חן מצגר אדר וליאור אברמוב.

 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה