יום שישי, 16 בפברואר 2018

לתהות על קנקנו של היין- היוצר ,השראה ואומנות בתוך בקבוק.


בעיתוי מושלם קצת אחרי הוולנטיין ,מעט לפני פורים , חג שבו "חייב אדם לבסומי , עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי ", אחד מממנהגי החג זה המשתה, בו נוהגים לשתות יין כיד המלך , עד חצי המלכות, כי יין הוא כבר שנים לא רק לקידוש של ליל שישי, יין שימש מאז ומתמיד מקור לתאווה , אהבה ותשוקה ויש מי שלקח את התשוקה ליין והחליט ליצור יין איכותי.
לכבוד המאורע השיקו ביין היוצר יין חדש מסדרת וירטואוזו-עטורת הפרסים , הגוורצטרמינר 2017, יין לבן חצי יבש מעודן ורענן,  יין שמהווה חיבור מושלם בין יצירת אומנות בין האדם (היינן) לטבע, ליין טעם מתוק וארומטי של ליצ'י , קיווי ,תבלינים, שושנים ופריחת תפוזים.
שלא תטעו, שילוב הטעמים עדיין שומר על טעמו הקלאסי של היין.

יקב היוצר הינו יקב בוטיק , וותיקים בתחום היינות , יינות היקב נמכרים בארץ ובעולם , ליקב כמה סדרות של יינות איכותיים , חלקם אפילו עטורי פרסים, אני טעמתי חלק מהם ואני כאן כדי לספר לכם:

כשאני שומעת יין אני מיד נודדת במחשבה לצרפת, כי הצרפתים ידועים באהבתם ליצירת יינות וכמובן שתיית יינות, אבל מסתבר שגם ההיסטוריה של העם שלנו מתחברת לגידול גפנים ויינות, בטקסים דתיים , בשמחות ואפילו הוא חלק משבעת המינים (הגפן) .

יין זה נושא מורכב , החל מהגידול שלו ,מיקום ועוד שלב הבציר ועד לשלב האחרון "הבקבוק". 
ליקב היוצר יינן ראשי, אומן, פיליפ ליכטנשטיין , אשר למד את כל סודות היין וצבר 20 שנות ניסיון באגרונומיה ובייצור יין, את דרכו החל פיליפ ביקב בדרום צרפת שם שימש כיועץ כורמים , אח"כ עלה לארץ עם חלום ליצור גם כאן יין איכותי ויצירתי.

אחד מיצירותיו האחרונות הינו הגוורצטרמינר 2017, יין עם נוכחות שמאפשר שילוב עם מנות מגוונות כמו : דגים, מנות אסיאתיות ועוד....





ידעתם שגם ליין יש ת.ז? 

 שם: יין גוורצטרמינר 2017,
 סדרה: וירטואוזו, 
 יקבהיוצר.
 סוג היין: לבן חצי יבש

 נתונים: 11.5% אלכוהול,  חומצה (גר'/ל') 7.7,  מחיר מומלץ: 49.90 

 להשיג ברשתות השיווק.
                             


אודות יקב היוצר


גלריית היינות

v     סדרת בראשית - הזנים השונים נוצרו מכרמים רעננים מצפון הארץ ועד דרומה. תחילתה של יצירת בראשית נעוצה באופן גידולם הייחודי של הכרמים המספק ליינן את חומרי הגלם הראויים ביותר.

v     סדרת VIRTUOSO - הסדרה הקלאסית המבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים: קברנה סוביניון, מרלו ושיראז. ויין אחד לבן – הגוורצטרמינר. היינות מתיישנים במשך תשעה חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. הסדרה בעלת עיצוב בקבוק ייחודי הנוטל השראה מעולמות המוזיקה וכלי הנגינה.


v     סדרת SPECIAL EDITION - סדרת הפרימיום של יקב היוצר, מבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים: קברנה, שיראז ומרלו ועל שני יינות לבנים – שרדונה ורוזה. היינות מתיישנים במשך 9 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.

v     סדרת Lyricaהסדרה הים תיכונית עטורת הפרסים, יינות הסדרה נוצרו ממבחר זני ענבים שמוצאם באגן הים התיכון ומתאימים מאד לאקלים הישראלי בהם: מורבד, סירה, ארגמן, ארמוני, GSM. הענבים מגיעים מכרמים באזור הכרמל וסביבת הר תבור שבגליל העליון. היינות מתיישנים במשך 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.


v     סדרת Auteur סדרת יינות עטורת פרסים, יצירה אישית ייחודית של יינן היקב, פיליפ ליכטנשטיין. היין מהווה תוצר של בחירותיו של היינן, ללא מגבלות של אזורי גידול, זני ענבים וטיפול בכרם, ולפיכך מהווה ביטוי אישי שלו. שם הסדרה AUTEUR –  (יוצר בצרפתית) , מבטא קשר מיוחד זה בין היינן היוצר לבין היין. היינות מתיישנים במשך 24-26 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.


לאתר יקב היוצר - http://hayotzerwine.co.il/

אז תרימו כוס של יין, לחיים!!! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה