יום ראשון, 29 במאי 2016

קינוחים לשבועות עם פתי בר-אוסם

חג השבועות זה חג של מוצרי חלב,גבינות,קישים וכו'....

אבל אני מחכה לקינוחים,השנה אני דואגת לקינוחים הטעימים

הקטנה שלי הצטרפה אלי ויחד החלטנו על 2 מתכונים קלים

שגם ילדים אוהבים ויכולים להכין.

מתכון 1-
מתוק עם טוויסט מלוח-
כדורי שוקולד עם שבבי בייגלה מקושטים בפירורי פתי בר קרמל


מתכון 2-

רולדת שוקולד ופתי בר ממולאת במרציפן טבעי.


המצרכים ל-2 המתכונים-
לעיסה(בסיס)
300 גר' פתי בר -אני בחרתי קרמל אבל אפשר רגיל או מריר(2 הטעמים החדשים מעולים וטעימים)
כוס חלב (או תחליף חלב רייס דרים)
100 גר' חמאה או מחמאה(למי שלא רוצה חלבי)
חצי כוס סוכר
4 כפות גדושות של קקאו
1 כפית תמצית ווניל או רום
200 גר' שוקולד מריר שבור לקוביות





אופן ההכנה-
מחממים חלב (או תחליף החלב),חמאה(מחמאה) וסוכר בסיר ,תוך כדי בחישה
עד שהחמאה והסוכר מומסים ,
תוך כדי בחישה מוסיפים קקאו,מערבבים ומביאים לרתיחה.


מסירים מהאש מוסיפים תמצית ווניל או רום ומערבבים,
מוסיפים את קוביות השוקולד וממשיכים לערבב עד שמקבלים עיסה אחידה.

אח"כ יוצקים הכל לקערה הפתי בר המפוררים מראש,


מערבבים
אני חילקתי את העיסה ל-2
לעיסה אחת הוספתי שברי בייגלה גס,


יצקתי כדורים וקישטתי בפירורי פתי בר וקוקוס.



לרולדה ,לקחתי נייר אפייה
עליו יצקתי את העיסה השנייה ,
השטחתי למלבן,

מעל הנחתי רצועת מרציפן טבעי
ואז גילגלתי לרולדה,(נקניק)
על ידי הרמה של צד אחד של נייר האפיה
בצורה כזו


סגרתי היטב והכנסתי למקפיא ל-10 ד' בערך ,עד שה"נקניק"
התקשה.
ואז פיזרתי מעל קוקוס וחתכתי לפרוסות.

חג שמח-אוסם,תמיד לפנק לפנק לפנק