יום שבת, 30 בינואר 2016

מנת חלבון עשיר ביוגורט דנונה פרו.

לאחרונה אני ניחשפת יותר ויותר לצורך של צריכה בחלבונים,בעיקר מצד אלו העוסקים בספורט,

אבל ספורט מזמן הפך לנחלת הכלל ולא למקצוענים בלבד,אם זה בפארקים או בחדרי הכושר.מי שעוסק בספורט באופן מקצועי יודע ומכיר בחשיבותו המרכזית של החלבון,על מנת לשמור על מסת שריר תקינה,החלבון בונה ומחדש את סיבי השריר.

את החלבונים ניתן למצוא בביצים,דגים,עוף ,בחלב וביוגורט,אבל הלבן של הביצה שווה ערך ל-4 גרם חלבון ,ב-100 גר' חזה עוף שווה ערך ל-30 גר' חלבון,בטונה יש 24 גר' חלבון כשהעדיפות הינה לטונה במים,בגביע יוגורט יש עד 10 גר' חלבון.

אם הייתי אומרת לכם ,שיוגורט משביע ל-3 שעות במינימום הייתם מאמינים????ברור שלא,יוגורט זה בעצם נשנוש,סוג של "משקה"
כזה שאוכלים/שותים כדי להעביר את הטעם,להפיג את השעמום ,הוא טעים,מזין,הוא מקור נפלא לחלבון,אבל מעל לכל הוא קל לעיכול,שזה גם הבעייתיות שבו,כי מהר מאוד,נגיד ,אחרי חצי שעה אני מרגישה רעב.

דנונה שטראוס מרחיבה את קטגוריית היוגורטים ונותנת מענה לטרנד החלבון,
משיקה לראשונה בישראל יוגורט עשיר בחלבון ,הוא אמנם מכיל 12 גר' חלבון שזה מהווה 2 גר' חלבון יותר מיוגורט רגיל,אבל מה שמייחד אותו מיוגורט רגיל מעבר ל-2 גר' חלבון יותר,זו העובדה שגביע יוגורט משביע ללא פחות,מ-3 שעות,לראשונה ,כשאוכלים ממנו טועמים תחושה סמיכה של יוגורט אמיתי הטעם נשאר על הלשון אחרי שהוא מחליק בגרון,הודות לסמיכות שלו,הוא גם מכיל חיידקי יוגורט,בסדרה 4 מוצרים עשירים בחלבון:
יוגורט לבן המכיל 2.9% שומן, ויוגורט המכיל פרי-אננס,פירות יער ואפרסק,המכיל 2.4% שומן.

כל גביע מכיל 150 גרם.





כמה חלבון מומלץ לאכול ביום?כמובן שזה משתנה בהתאם לסוג הספורט וכמות הספורט שעושים,אבל בממוצע ,עפ"י משרד הבריאות כמות צריכת חלבון לאדם בריא עומד בממוצע על 0.8 גר' חלבון לכל ק"ג גם אצל נשים וגם אצל גברים,כלומר-גבר בממוצע צריך לצרוך 56 גר' חלבון לעומת אישה שצריכה 46 גר' (לפי משקל של 70 ק"ג לגברים בני 19 ומעלה,ו-57.5 ק"ג לנשים מעל גיל 14).
כמובן שהעוסקים בספורט צורכים יותר כדי לשמור על מסת השריר,וגם זה בהתאם לסוג האימון .

אז אם אתם עוסקים בספורט ובין אם הספורט היחיד שאתם עושים זה לזפזפ בשלט,(אז אולי הגיע הזמן להתחיל,)אבל אתם רוצים לשמור על צריכת חלבון ולשלב אותו בדיאטה מאוזנת,
תדאגו לאכול pro .