יום ראשון, 10 באפריל 2016

שולחן החג לא יהיה מושלם בלי החרוסת של אוליביה


בעוד שבוע נסב כולנו מסביב לשולחן החג ונאכל מטעמים ,נקרא את ההגדה ,
 
גם קערת ליל סדר תונח על השולחן,קערה שמכילה מאכלים שקשורים ליציאת מצרים,
 
זרוע,חרוסת,מרור,ביצה,כרפס,חזרת.
 
מה שאני הכי אוהבת מכל קערת הסדר זו החרוסת המתוקה,שאמנם היא זכר לטיט ששימש את אבותנו במצרים,היא מסמלת סבל וכאב,
אבל אני לא מפסיקה לרייר בגללה.
 
אני "מתלבשת" על צלחת ונהנת מאותו שילוב מדהים של פירות,יין ודבש עם פירורי אגוזים מעל,
אני אוכלת אותה עם מצה,כרפס ומתענגת על כל ביס.
 
בכל שנה אמא שלי שתחיה,מכינה הכל עד לשנייה האחרונה ,אצלנו בבית החרוסת שנעשית בעבודת יד,היא חרוסת טריפולטאית ועירקית,
 
הכל לבד ואם תשאלו אותה איך עושים?היא מיד תענה,מה את רוצה כפרה,אני יכין לך.
 
אוף אמא אנחנו רוצים ללמוד.
 
השנה אני הולכת להפתיע את אמא שלי עם חרוסת שדומה מאוד במרקמה ובטעמה לחרוסת הטריפולטאית,
חרוסת מבית אוליביה,כשאני שומעת אוליביה זה מיד מתחבר לי עם איכות ,מצויינות וטעם נפלא.
זה לא הפתיע אותי כשקיבלתי להתנסות את החרוסת של אוליביה,לאחר ששנה שעברה השיקו באוליביה את החזרת הנפלאה,
זה היה ענין של זמן עד שתגיע החרוסת.


 
החרוסת נאכלת אצלנו רק בחג,
אבל עם הממרח החדש של אוליביה נוכל להשתמש בזה כל השנה
ולא רק לברכות ,אלא גם לאפייה,
והשנה המריחה על המצה תהיה הרבה יותר קלה ונוחה.
 
פסח כשר מתוק ושמח