יום שני, 31 באוקטובר 2016

שש אמהות-הסדרה שתגלה לנו מה זה אמהות

כולנו מכירים את המשפט "אין כמו אמא" , להיות אמא זה מבחינתי מעין תואר כזה , תואר שלא מכינים אותך אליו , אפילו שאי שם בילדות תמיד רצית להיות אמא, פינטזת, חלמת, כשזה מגיע זה שונה , מעצים, מתיש והרבה דברים שלא תמיד סיפרו לנו ולא מתוך רצון להסתיר מאיתנו , אלא מתוך זה שלכל אמא חוויה שונה עם הילדים שלה.
אם תפתחו מילון  תחת ההגדרה אמא תמצאו 2 מילים , האם, אימי-כנראה שלאברהם אבן שושן לא היה מספיק מקום ביריעה לכתוב מי זו אמא באמת, או שאולי הוא הבין שאמא אמנם לכולנו יש רק אחת אבל כל אחת שונה.
כמובן שאפשר לראות הוכחה לכך גם בתנ"ך , הרי היו לנו 4 אמהות, אותן אנחנו מזכירים בכל פסח, בקריאת ההגדה, שרה, רבקה רחל ולאה,
כולן נשים וכולן שונות מהאחת מהשניה.

שש אמהות, סדרת הדוקו המצליחה חוזרת ומביאה לצופים הצצה לתוך חייהן של שש נשים , חזקות, מקסימות, חלקן ידועות בהווה, חלקן ידועות מהעבר חלקן אפילו קצת פחות מוכרות בתור מי שהן ולשניה נראה כי הן נצמדות לצל של הבעל(מה שמסתבר כלא נכון).
כל אמא והסיפור הייחודי שלה, הבעיות, המטענים הריגשיים, כל אחת ודרכי ההתמודדות שלה מול הבעיות.

העונה הזו תלווה הסדרה את , מיכל צפיר-כהנת הבריאות, הרבנית רונית ברש,
אשת העסקים -נעמי (נאם) הורוביץ, שחקנית התאטרון הערביה-רחיק סלימאן, הזמרת -ליאת בנאי ואשת התקשורת -בת אל בלן.

כל אחת מהן היא עולם ומייצגת בזוית כזו או אחרת מישהי מאיתנו .
מיכל צפיר מתמודדת עם בעיות שרבים מאיתנו ההורים חווים , גיל ההתבגרות והפחד של הילדים לא לאכזב אותנו ההורים-אמנם אומרים צרת רבים נחמה לשוטים אבל כאמא למתבגר הייתי שמחה לראות את דרכי ההתמודדות של מיכל ובעלה מול מצבים שיכולים לצוץ בכל בית טיפוסי.

מאידך ישנו הסיפור כ"כ נוגע ללב של הרבנית ברש, אותה רבנית שמחבקת ועושה עבודת קודש עם הרבה נערות ונשים, חובקת סוד קשה וכואב,
דווקא הרבנית שמגיעה מהמקום הכי קשה, עוזרת ומגיעה ללב של הרבה נשים ונערות, בסדרה הרבנית חושפת את סיפורה האישי כנערה בת 14 שנאנסה וניאלצה למסור את הבן שלה לאימוץ, הרבנית שהיא אמא ל-5 ילדים , נמצאת רוב הזמן בטיסות לחו"ל עם נשים לקברו של רבי נחמן וקצת פחות נמצאת עם ילדיה.


נעמי הורוביץ-מי שעד עכשיו היתה אישתו של....יורש חברת טבע, מגיעה עם רצון להראות לצופים שהיא אשת עסקים מצליחה בזכות מי שהיא , כאישה תאילנדית שהגיעה בגפה לארץ נטולת משפחה מנסה להשתלב בחברה , שלפעמים לא מפרגנת וקצת חשדנית, מוצאת עצמה נישאת למיליונר ומיד ניאלצת להתמודד עם סטיגמה נוספת "סיפור סינדרלה".

ליאת בנאי-זמרת מוכשרת בימי ילדותי,שקצת ניעלמה עם השנים , חוזרת למרכז הבמה, היום היא מגדלת 5 ילדים חיה בזוגיות אבל רב עבודות הבית נופלות עליה, היא מקבלת את זה באהבה מרצונה.
הסיפור של ליאת מזכיר לי סיפור של המון נשים , לצערי.
אני דוגלת בשיויון, ליאת מוכיחה שהמשפחה שהיתה פעם לצערי עדיין קיימת.

שחקנית התאטרון רחיק סלימאן-אישה מוכשרת , חכמה , (מדהימה בעיני),
שחקנית ופסיכותרפיסטית , שנשואה לשחקן המוכשר מהסדרה פאודה-הישאם סלימאן, מתמודדת עם שאלות על אהבה וזוגיות בעולם שקצת לא מוכר לנו העולם הערבי, הקנאה שנוצרה בעקבות ההצלחה של בעלה עם כל מה שנובע מכך כמו, מעריצות וכו'...

הדמות שהכי הפתיעה אותי היא בת אל בלן-כתבת השטח בערוץ הבידור ומגישת פאנל הורות באתר וואלה.
היא מצחיקה , שנונה וגם חרדתית ברמה מפתיעה אפילו מגימבורי שנראה לכאורה תמים.
היא מציגה את הפחדים שלה בצורה הומיריסטית , פחדים שהרבה הורים מכירים מקרוב אבל פוחדים לאמר בקול.


העונה הבעלים תופסים את מיקומן של נשותיהם באולפן , הם צופים בהן ומנהלים שיח על אופן התנהלותן ואפילו מגלים עליהן דברים חדשים אותם הם מצליחים לראות כצופים מן הצד על הנעשה.
עפ"י הפרק הראשון עושה רושם שיהיה מעניין ומסקרן ואפילו מפתיע, כי אצלנו הנשים כל יום הוא יום חדש.
הסדרה עולה היום ה-31.10 בשעה 21.00.
 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה