יום שני, 2 במרץ 2015

הקופסא,כי לפעמים צריך לחשוב מחוץ לקופסא.

כשהילדים שלי היו תינוקות ,להעסיק אותם היה דבר פשוט וקל,
הם היו עוקבים אחרי כל תזוזת יד,מבט ,אפילו צליל,
משחקי גינה,הצגות מופעים,הכל היה שם,אפילו תופסת שיחקתי איתם,
השנים חלפו והגוזלים שלי כדרך טבע גדלו והתבגרו וגם אני,
היום הרבה יותר קשה לי להעסיק אותם ,
בעידן שלנו משחקי מחשב החליפו משחקי רחוב,צאט החליף שיחה של ממש,
הסמארטפונים תפסו את מקום שעות משחקי הקופסא ,שתרמו לחיזוק הקשר הורה וילד שהיה תוך כדי משחק,הלך וניעלם עת "השתלטה" הטכנולגיה,
מירוץ החיים שלנו כהורים (עבודה,פרנסה וכו') תובע מאיתנו ל"הקריב" לא מעט,שלרב מסתכם בסוף כהמון.
לזכרונות הילדות המקסימים שלי אין תחליף ומספיקה תמונה שתגרה את הדמיון ותיקח אותי למסע בזמן,
אני כאמא שמקפידה מאוד על זמן איכות עם הילדים (אבל עדיין לא מספיק),חשוב לי שגם לגוזלים שלי יהיו זכרונות נעימים לספר לילדים שלהם(הנכדים שלי )
אבל,למרות מאמצי הרבים אני לא תמיד מצליחה לרכז לעניין ולמקד את כולם לשיתוף ,לא תמיד מה שטוב לאחד טוב לשני,
לא אחת מצאתי עצמי משוטטת בחנויות יצירה מתלבטת,בודקת,קונה מכל הבא ליד,היה קשה לי להרכיב משהו ש"יתחבר לשלושתם,או אפילו ל-2 הקטנים,
פתאום הופיע המייל שהכיר לי והזכיר לי משהו שאבד לי עם השנים,במייל נשאלתי אם ארצה להתנסות בערכה מבית הקופסא?,
לרגע לא הבנתי במה מדובר,ומטבעי אני סקרנית שאוהבת לחוות ולהתרשם בעצמי,אז נכנסתי לאתר הקופסא,
באתר מגוון קופסאות יצירה להורים וילדים ,קופסאות ש"יתנו" פתרון יצירתי ושעה וחצי של זמן איכות,אותו זמן שאבד לנו עם השנים,
ולפעמים לא כ"כ באשמתנו,אותו זמן שידוע כחיוני להתפתחות תקינה של הילדים שלנו אותו זמן של אחד על אחד ,
בחרתי קופסא שתתאים לסקרנות ולאופי של ילדיי ,משהו שיסקרן אותם שיכניס בהם עניין ורצון לשתף פעולה,משהו שיושיב אותם ל"עבוד יחד",
לאחר מספר ימים קיבלתי את הקופסא ,חיכיתי למומנטום מתאים,הטבע שיחק לטובתי ויצא שהיתה שבת גשומה ואפילו סוערת,
ניצלתי את ההזדמנות לא לפני שסיקרנתי את ילדיי באמירה "שהיום יש לי הפתעה בשבילכם"!!
הם מיד התיישבו סביב השולחן במטרה להבין מה זו הקופסא שעל השולחן,כמובן שמיד ניגשנו למשימה,
פתחנו את הקופסא ,ובתוכה חיכתה להם הפתעה,הם כמובן לא ידעו מה הולכת להיות התוצאה,
ישבנו סביב לשולחן והקראתי להם את הוראות ההכנה שלב אחרי שלב,
והם החמודים חיכו למוצא פי,מבלי להרעיש פתאום המיקוד והפוקוס היה ביצירה,גזרנו הדבקנו הרכבנו ויצרנו...
שעה וחצי ואפילו מעט יותר חלפו ממש מהר,הילדים שלי סיכמו כי היתה חוויה ורצו לשחק עם מה שיצרו זה עתה.
אותה קופסה מדהימה הכילה ואצרה בתוכה המון ,בשביל משפחתי כאילו גילינו בה אוצר,
החומרים שהיו מצורפים לקופסא היו איכותיים החל מהדבק המספריים ,הוראות ההכנה ברורות ומובנות גם לילד/ה בת 8(גיל הקטנה שלי),
רוצים לדעת מה היה בקופסא ?מה יצא?ניחשתם? צודקים...קליידוסקופ.
חוץ מהיצירה המרכזית מצורפים משימות ואתגרים הקשורים לנושא הקופסא:
אז אם חיפשתם זמן איכות עם הילדים ,היכנסו לאתר הקופסא ,בכל חודש היא תגיע עד אליכם ,כל חודש עם פעילות חדשה מגוונת ומהנה.
מה שבטוח הקופסא היא ללא ספק חוויה של יצירה,לימוד והכי חשוב הביחד שהיא יוצרת,היא מוכנה ארוזה ומחכה רק לנו ההורים והילדים, 
תיהנו!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה