יום שבת, 21 במרץ 2015

קציצות עוף עם תחתיות ארטישוק-כשר לפסח

שעות בין ערביים,ערב שבת,חגים,אני אוהבת את הזמנים האלה,

ריחות של מאכלים ובישולים מיתמרים באויר,

הכייף הגדול במדינה שלנו,זה שיש הרבה עידות,

ולפיכך המון מאכלים שונים מגוונים וטעימים.

אז,כמו שהבנתם אני אוהבת לבשל,לאכול,אבל שונאת לעשות כלים,לפעמים הרוטב של התבשיל ממאן לרדת,אבל אני מתעקשת ומשפשפת.

חג הפסח ,הינו חג של נקיונות ,התחדשות,אביב רעננות,והכי חשוב בישולים המון בישולים לשולחן החג.

אההה וזה גם חג של מתנות,אז קיבלתי מתנה מוקדמת ונהדרת מלייק אנד שייר,סיר איכותי מבית סולתם רדד,

סיר מסדרת proion,סיר נירוסטה בציפוי קרמי-מולקולרי.

מיד החלטתי לעשות את קציצות העוף|(אפשר גם בשר) עם תחתיות הארטישוק הנפלאות והאוריריות שלי ,


אין אחד שטועם ולא מתאהב בהן,רוצים מתכון?בבקשה...

מצרכים:

500 גרם עוף טחון/בשר טחון

1 בצל (ראש בינוני)

ירק(פיטרוזיליה,שמיר,כוסברא-למי שאוהב)טחון

תחתיות ארטישוק(קפוא/קופסת שימורים)

רסק עגבניות

4 שיני שום


אופן  ההכנה: 

חותכים את הבצל דק דק/או מגרדים בפומפיה

מוסיפים לבשר/עוף הטחון 

מוסיפים מעט פפריקה חריפה(לאוהבי החריף),מעט תבלין לשווארמה,קורט קינמון טחון

מוסיפים את הירק הטחון 

יוצרים עיגולים ומסדרים על תחתיות הארטישוק

בינתיים מחממים בסיר רוטב אדום,

ממיסים 2 שיני שום

מוסיפים רסק עגבניות 

כוס /כוס וחצי מים(פושרים)

מוספים תבלינים-פפריקה /כמון

נותנים לרוטב לרתוח 

ואז....מוסיפים את את הקציצות בצורה מסודרת מסביב

הקציצות לא מתפרקות(אפילו שאין בהם לא ביצים ולא פירורי לחם).

משאירים את על אש נמוכה בערך כ-45 דקות/30 דקות

ואז מגישים ו...בתאבון!!

אני ממליצה לכם בחום על הסיר החדש של סולתם רדד מכמה סיבות:

1) שאני אשפשף????מה פתאום!!! הסיר קל לניקוי כבר אין תורך לעמוד שעות ולשפשף.

2) הסיר בעל ציפוי מיוחד,נון סטיק,דבר שאפשר שימוש מופחת בשמן ביחס לסירים אחרים,ומקטין צריכת שמן מיותרת.

    
3) הסיר עמיד בפני שריטות,אודות לציפוי הקרמי מולקולארי,ציפוי הנון סטיק.

4) מכסה הסיר עשוי מזכוכית מחוסמת עם חריר לשחרור אדים.

5) ניתן להכניסו לתנור(עד טמפרטורה של 180 מעלות)

6) האחריות על הציפוי הינה ל-3 שנים

7) ידיות האחיזה המגניבות נותנות תחושה של אחיזה נוחה ויציבה.

אמנם מחירו מעט יקר מסירים אחרים,אבל כשמחפשית איכות וסיר לאורך זמן(שנים),סיר בריא שאינו משחרר חומרים מסוכנים בזמן הבישול,אני בוחרת בטוב מכולם,סולתם רדד!!!

תודה רבה ללייק אנד שייר ,שנתנו לי להשתתף בחוויה המושלמת לחג,

תודה רבה לסולתם רדד,בזכותם השנה ,נקיון הסירים לא יהיה עבודת פרך

ונרגיש בני חורין ,באמת!!!!!